onsdag 18 februari 2009

Dagis dag 3

total katastrof lämning, L blev tokarg och skrek som att ngn skulle ha ihjäl honom. Jag gick, fick en "svikareblick" av H. Ringde dagis 30 min senare, L hördes tydligt i bakgrunden, jag hörde knappt vad fröken sa. Vi bestämde att jag skulle ringa om 30min igen. Då var det lugna gatan. När jag kom för att hämta dem så visade det sig att när jag hade gått så lugnade L ner sig men pinade in på toaletten för att ha lite vattenlek, det fick han inte så han började vråla igen lite lagom till att jag ringde.

H hade gjort våfflor och var väldigt stolt över det, han satt i bilen och matade L. L hade sovit och ätit men vägrat sitta ner vid bordet när han skulle äta utan hämtade mat och gick runt. Imorgon skulle han få sitta i en barnstol så han inte får några konstiga idéer. Allt som allt verkar dagen ha flutit på ok men lämningen var from hell.

Väl hemma så hade L lite obevakad vattenlek i bidén där han använde H's Timberlandkängor som ösredskap....de torkar just nu på elementet och jag hoppas att de är torra tills imorgon för H har inga andra vinterskor.

3 kommentarer:

Mia sa...

*pust* Du är värd all avkoppling du kan få!

Själv har jag haft en heltjatig dag (dottern). När hon väl träffade sonen efter skolan kläckte hon ur sig både "Jag blir galen!" och "Jag vill inte höra något tjafs..", så jag inser att jag inte heller var Guds bästa barn idag.

Nya tag i morgon!

malin2 sa...

ojoj...

det går över. Men det är jobbigt.
KRAM!

Frk M sa...

Usch, jag lider med dig. Vi har den mycket rättvisa fördelningen att mannen lämnar och jag hämtar. Numera går det kanon att lämna, men ganska länge var A rätt olycklig över att bli lämnad. L har ju i alla fall lyxen att ha H att ty sig till.
Jag hoppas på bättre lycka imorgon!

Kram!